سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با ما و اندیشه
آخرین مطالب
لینک دوستان

انتظار یعنی قانع نشدن، قبول نکردن وضع موجود زندگی انسان و تلاش برای رسیدن به وضع مطلوب که مسلم است که این وضع مطلوب با دست قدرتمند ولی خدا حضرت حجت ابن الحسن – امام زمان  عج - تحقق پیدا خواهد کرد.باید خود را به عنوان یک سرباز، به عنوان یک انسانی که حاضر است برای این چنین شرایطی مجاهدت کند آماده کنیم.انتظار فرج معنایش این نیست که انسان بنشیند، دست به هیچ کاری نزند، هیچ اصلاحی را وجهه همت خود نکند، صرفا دل خوش کند به این که ما منتظر امام زمان علیه السلام هستیم. این که انتظار نیست.  انتظار چیست. انتظار دست قاهر قدرتمند الهی ملکوتی است که باید بیاید به وسیله خود همین انسانها، با کمک همین انسانها، سیطره ظلم را از بین ببرد و حق را غالب کند و عدل را در زندگی مردم حاکم کند و پرچم توحید را بلند کند، انسانها را بنده واقعی خدا بکند. آماده باید بود برای این کار.

اینها گزیده ای از سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد انتظار بود،در کتابها هم که جستجو میکنیم در مورد مفهوم انتظار نوشتند:"انتظار"معمولا به حالت کسی گفته میشود که از وضع موجود ناراحت است و برای ایجاد وضع بهتری تلاش میکند.بنا بر این مساله انتظار حکومت عدل و عدالت مهدی(عج)و قیام حضرت از دو عنصر تشکیل شده.عنصر نفی و عنصر اثبات عنصر نفی همان راضی نبودن به وضع کنونی و موجود است و عنصر اثبات یعنی خواهان وضع بهتر بودن .اگر این دو جنبه در روح انسان به صورت ریشه دار حلول کند سرچشمه دو رشته از اعمال دامنه دار در انسان میشود.

این دو رشته از اعمال عبارت اند از ترک هر گونه همکاری و همماهنگی با عوامل ظلم و فساد و حتی مبارزه با انها و دیگر اینکه خود سازی و خود یاری و جلب امادگیهای روحی،مادی و معنوی برای شکل گرفتن ان حکومت واحد جهانی و مردمی...انشاالله

منتظران ظهور

تقصیر من است،اینکه کم می آیی

هر گاه شدم اسیر غم می آیی

این جمعه و جمعه های دیگر حرف است

ادم بشوم سه شنبه هم می آیی

امام زمان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف  میفرمایند:

اگر شیعیان ما ـ که خداوند آنها را به طاعت و بندگى خویش موفّق بدارد ـ در وفاى به عهد و پیمان الهى اتّحاد و اتّفاق مى داشتند و عهد و پیمان را محترم مى شمردند، سعادت دیدار ما به تأخیر نمى افتاد و زودتر به سعادت دیدار ما نائل مى شدند.

انشاالله که ما منتظران واقعی حضرت باشیم...التماس دعا برای فرج  .

 

 


[ سه شنبه 90/6/15 ] [ 10:50 عصر ] [ محمدحسین ] [ نظرات () ]

رمضان، دعوتی است به بازیافتن «خود گمشده»، ندایی است برای توجه به خدای فراموش شده، ضیافتی است برای تناول از مائده تقوا و پایان این مهمانیِ خدایی، عید فطر است؛ عید توفیق بر طاعت و اطاعت، عید توبه و تهذیب نفس، عید ذکر و یاد محرومان و گرسنگان. فطر، چیدن میوه هایی است که از فطرت می جوشد. فطر، سپاس نعمتی است که در رمضان نازل شده است. پیروزی بر خصم درون، جشنی روحانی دارد به نام عید فطر که میثاق بستن با فطرت را از سوی روزه داران مجاهده گر اعلام می دارد. عید فطر، پاداش افطارهای خالصانه و به جاست، مُهر قبولی انفاق های با قصد قربت و پایان نامه دوره ایثار و گذشت در مسایل مالی است. فطر، عید خداجویی و خداترسی و خداپرستی است.

عید زیبایی های معنوی

امروز روز عید فطر است؛ عیدی که زمین و زمان را غرق شادی و سرور کرده است. ساکنان زمین به شکرانه یک ماه عبادت و نیایش، عید گرفته اند و ساکنان آسمان نیز مأمور شده اند که جوایز و پاداش هایی را از سوی عرش الهی برای ساکنان این کره خاکی بیاورند و به راستی که در این روز بزرگ، زمین، زمان و آسمان در جوش و خروش اند.

عید فطر، روزی است که فطرت آدمی به واسطه سی روز اخلاص، شکوفا شده و به معطر کردن فضای زندگی انسان می پردازد. به راستی که فطرت، چه عطر دل انگیز و روح افزایی دارد و زندگی در پرتوی فطرت چه زیباست! عیدفطر، عید زیبایی های معنوی است. عید فطر، عید بشارت و عید سعادت است. این عید سعید، بر تمامی فطرت های بیدار مبارک باد.

عید پاکیزگی

در پایان ماه مبارک رمضان و پس از یک ماه عبادت و روزه داری، اسلام روز اول ماه شوّال را عید قرار داده است؛ زیرا در این روز، انسان ها به فطرت خود باز می گردند و متوجه عظمت خداوند متعال می شوند. در این روز، مسلمانان، جسم را به وسیله غسل کردن پاکیزه کرده و با پوشیدن لباس های تمیز و خوشبو کردن خود، آن را کامل می نمایند. پاکیزگی روح و جانشان نیز به وسیله دعا و مناجات و نماز صورت خواهد گرفت و سرانجام، پاکیزگی اموال و دارایی های آنها به وسیله فطریه دادن و کمک کردن به انسان های فقیر و نیازمند صورت می پذیرد. به راستی عید فطر، عید پاکیزگی و طهارت انسان هاست تا از این رهگذر، به فطرت اصلی و حقیقی خویش بازگردند.

اعمال شب عید فطر

شب عید سعید فطر، شب نزول رحمت الهی و فرصتی برای پوزش طلبی از گناهان است. در روایات اسلامی آمده که فضیلت این شب عزیز، کمتر از شب قدر نیست. شب عید فطر، شبی است که خداوند پاداش های خود را به مؤمنان روزه دار می بخشد و آنان را مورد رحمت قرار می دهد. از این رو، هر انسان مؤمن باید از این فرصت نهایت استفاده را در ذخیره کردن ثواب و پاداش الهی بنماید و با انجام اعمال این شب، از فیض بی کران آن بهره مند گردد. مهم ترین اعمال شب عید فطر عبارت است از: غسل کردن بعد از غروب آفتاب، خواندن دعای ویژه رؤیت هلال ماه، خواندن زیارت امام حسین علیه السلام ، احیای آن شب به دعا و نماز و استغفار، خواندن ده رکعت نماز، خواندن دعای های مخصوص این شب، کنار گذاشتن زکات فطره و….
حضرت علی علیه السلام در خطبه ای می فرمایند: «ای بندگان خدا، بدانید که نزدیک ترین چیزی که برای مردان و زنان روزه دار قرار داده شده، این است که در آخرین روز ماه رمضان، فرشته ای از طرف خداوند فریاد می زند: ای بندگان خدا، بشارت بدهید که خداوند گناهان گذشته شما را آمرزید. پس به فکر آینده و زندگی جدید خودتان باشید که چگونه خواهید زیست. وقتی هلال ماه شوّال نمایان شد، فریاد فرشتگان برخاسته می شود که ای مؤمنان، بیایید و جوایزتان را دریافت کنید»

دعای امام سجاد علیه السلام در عید فطر

زینت عبادت کنندگان، حضرت علی بن الحسین علیه السلام در روز عید فطر، اهتمام زیادی به اعمال این روز داشتند و همواره دست به دعا بر می داشتند و به مناجات و راز و نیاز با حضرت حق می پرداختند. در بخشی از دعای ایشان در روز عید فطر چنین آمده است: «خداوندا، ما به سویت توبه می کنیم در روز عید فطر که آن را برای اهل ایمان روز عید و شادی قرار دادی و برای اهل دین خود، روز اجتماع و همیاری مقرر نمودی. پس از گناهانی که مرتکب شده ایم و از کارهای ناپسندی که انجام داده ایم به پیشگاه تو، توبه می نماییم».

منبع: تبیان

عیدتان مبارک     التماس دعا برای فرج


[ سه شنبه 90/6/8 ] [ 9:20 عصر ] [ محمدحسین ] [ نظرات () ]

چند روز قبل در برنامه ای مجری برنامه از مهمانهای خود پرسید اگر شما پشت چراغ قرمز باشید و کسی از شما کمک بخواهد شما به او کمک میکنید یا نه؟مهمان ها با اعتماد بنفس خوب و بدون اینکه لحظه ای مکس کنند جواب دادند که نه ما کمک نمی کنیم .چون باور داشتن با این کار به او لطمه میزنن و اینکه این  کار کمک کردن نیست .یه لحظه به این فکر کردم که چقدر این فکر درسته و با آموزهای دینی ما مطابقت داره .

 میخوام از طرز فکری بگم که میگه اگر کسی از شما کمک خواست (توی جامعه ما)شما کمک نکن، چرا؟ چون این معتاده خرج اعتیادش میکنه یا اینکه این جوونه میتونه خودش کار کنه پس بره دنبال کار یا ویاهای زیاد دیگه که من و شما شنیدیم دلایلی که باعث میشه تا ما هیچگونه کمکی نسبت به کسی که کمک خواسته نداشته باشیم . با این فکر ما باید هر زمان خواستیم کمک کنیم اول یه تحقیق در مورد شخص بکنیم اینکه کیه؟چکاره است؟پول رو برای چی میخواد و بعد با گشتن توی جیبهای مختلف لباس و پیدا کردن پول خرد کمک کنیم . نمیدونم شما چگونه فکر میکنید ولی وقتی به دینمون نگاه میکنم و هر جا که حرفی از کمک کردن زده چه آیه قرآن و چه احادیث برای انجام این کار قیدی نزده که ببینید طرف کیه ؟یا کمک شما رو چکار میکنه . خصوصا در کردار ائمه (ع) وقتی نگاه میکنم می بینم کمک میکردند به هر کس که کمک میخواست بدونه سوالی اره سوال میکردند مثلا چقدر نیاز دارن ولی نه سوال های که ما میکنیم .

من میگم اینکه کسی از شما کمک میخواد حالا میخواد هر کس باشد، کسی باشد که وضع مالیش خوبه ولی گدایی میکنه ،کسی باشه که میتونه کار کنه ولی نمیره دنبالش و غیره ...این برای شما فرصته که با کمک نکردن حیفه از دست بره یا امتحان شماست اینکه میتونی یه کوچولو از این مال دنیا بگذری که اگر نتونیم از این کم بگذریم ، وای ..

اره قبول دارم بعضی کمک خواستن ها یه جور فریب دادن ولی آیا این میتونه دلیل باشه که ما کمک نکنیم، هیچ فکر کردید در صورت کمک نکردن چه اتفاقی می افته دوست دارم اندیشه کنید و اندیشه خود رو بیان کنید شاید یه راه سومی هم وجود داشته باشه که به ذهن شما می اید که اگر چنین است برای ما بیان کنید .

خدا به حضرت موسی فرمود:تاکنون عمل خاصی انجام داده ای ؟گفت:اره نماز خوانده ام ،روز گرفته ام ،و ذکر گفته ام .                                                                                                                            

فرمود:نمازت جواز عبور از پل صراط است ،روزه سپراز آتش ،و ذکر موجب ترفیع درجات در بهشت ،پس همه برای خودت بوده .موسی گریست و عرض کرد:خداوندا!کاری به من بیاموز که فقط برای تو باشد،خطاب شد:ستمدیده ای یاری کرده ای؟برهنه ای را پوشانده ای؟تشنه ای را سیراب نموده ای؟به عالمی احترام کرده ای؟ اینها اعمال خالص است.

                                                                                                                                                          التماس دعا برای فرج

 


[ دوشنبه 90/6/7 ] [ 2:40 عصر ] [ محمد ] [ نظرات () ]

سقوط یک فرشته

ماه رمضان امسال هم صدا و سیما با فیلمهایی با موضوع ماورایی سراغ روزه داران اومد و روزه داران هم با بی میلی سراغ فیلمها رفتند(البته نه همه،چند نفر مثل من)که فیلم سقوط یک فرشته یکی از اون فیلمها بود.

در کل ساختن اینجور فیلم ها که توش از فرشته و جن و مردن استفاده میشه خوبه،ولی یه بدی که داره اینه که از اهمیت و شان اونا کم میکنه و باعث میشه که اینجور چیزا از جایگاه واقعیشون فاصله بگیرند و به آسانی و یا حتی با تمسخر با آنها برخورد شود،وبه مسائل روز مره مردم تبدیل شود.

تو این فیلم خیلی چیزا مبهمه ،مثل وجود شیطان که معلوم نیست شیطان درون یکی از ادمای فیلمه؟ یا از بیرون داره این کارا رو میکنه !،خلاصه حضورش محسوس نیست.یا اینکه چرا سارا تو هر قسمت بدتر میشه ،تقصیر کیه ،حاج حبیب،خودش،نیما،فاطمه...یا نقش یاور در سقوط یک فرشته چیه که هر چند قسمت یه بار میره رو ویبره.هیچ یادتون هست اول فیلم یه قران بود که همه بحثها سر اون بود ولی اون کتاب شریف فقط نقش یک شی مسروقه رو بازی میکرد و اواخر داستان دیگه اسمی هم از اون قران برده نشد.

حالا چون هنوز فیلم تموم نشده شاید تا اخر فیلم همه اینا و خیلی چیزای دیگه معلوم بشه.مثل اینکه اخر نیما میخواد با سارا چیکار کنه .

از اینا که بگذریم باید بگم تو شرایطی که عقائد دینی و مذهبی ما با یکسری مخاطراتی روبرو شده و جوانان جامعه در بسیاری از موارد عقائد دینی و مذهبی رو به چالش میکشند،ایا بهتر نیست در جهت رفع شبهه و معرفی مبانی ساده دینداری،فیلم ساخته شود.ایا فیلم سازان و تهیه کنندگان فکر نکرده اند که ساختن چنین فیلمهایی چه تاثیرات مخربی بر اذهان مردم میگذارد و حتی یک سری تصورات جدیدی را نسبت به دین و مذهب برای مردم ایجاد میکنند.

حالا فکر نکنید من نقاط مثبت فیلم رو ندیدم یا اصلا مثبت نگر نیستم،نه.اخه تهیه کننده و کارگردان فیلم خیلی از کارشون تعریف میکردند انگار اصلا نقطه منفی تو فیلمشون نیست.حالا شما میتونید نقاط مثبت رو بگید..من از انتقاد ناراحت نمیشم.

به نظر شما هدف از ساخت این فیلم و یا پیام این فیلم چیه؟؟     منتظر نظراتتون هستیم.....با تشکر

 

 


[ شنبه 90/6/5 ] [ 9:19 عصر ] [ محمدحسین ] [ نظرات () ]

شاید تا به حال این حرف به گوشتون خورده باشه وشنیده باشید که میگن بابا ولش کن به ماچه که توفلسطین چه اتفاقی میافته ما باید کلاه خودمونو بگیریم باد نبره!مشکلات خودمونو حل کنیم مردم دیگه پیشکش!!! تونگاه اول خیال میکنیم این جو ر ادمها منطقی هستند و حرفشونم درسته. ماهم میگیم راست میگن ماچه کار به مردم دیگه داریم خودمون کم مشکل نداریم اول خودمون بعد دیگران شاید هم این حرف غلط به ذهنون بیاد که چراغی که به خانه رواست به مسجد حرامه!! بعداز این فکرو خیال ها اگه اندیشه کنیم میفهمیم این طوریا هم نیست.چه طور مردم کشورهای دیگه اونایی که حتی مسلمون نیستند دور هم جمع میشن و تو قالب کاروان ازادی برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین راه میافتند تواین اقدام بعضی هاشون کشته میشن بعضی هاشونو بازداشت میکنندو بااین همه دوباره راه میافتند باز هم از مردم فلسطین حمایت میکنند.ایا این کشورها خودشون مشکل ندارند؟؟نه این طور نیست اینها هم مشکل دارند اما باوجود مشکلات خودشون نمیتونند ظلم به مردم فلسطین رو ببینند حالا با این وجود. این حرف ها از ما مردم مسلمون زشت نیست که ما مردم فلسطینو رها کنیم.وکم ترین کار ممکن که  شرکت در راهپیمایی است رو بیخیال بشیم وشرکت نکنیم.تازه اسلام دوحق رو بر گردن ما گذاشته یکی حق هم نوع خودمون ویکی حق مسلمون بودن مردم فلسطین.واین که اسرائیل وهم دستاش قبله اول ما رو غصب کردن.اینها دلایل خوبی برا حمایت از مردم مظلوم فلسطین و شرکت در راهپیمایی هستند برا کسانی که بویی از انسانیت ومسلمونی برده باشند.اگه تو زندگی امامان معصوم(ع)توجهی کنیم در میابیم که ایشان در تمام عمر خود همواره از مظلوم دفاع میکردند و ازپیروان خود میخواستند که این گونه عمل کنند.نمونه بارزش یتیم ومظلوم نوازی امام علی(ع)است که مشهور دوست ودشمن است .                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         نتیجه اینکه من به دلیل عقلی حمایت از هم نوع وبه دلیل شرعی کمک به برادر مسلمان وبه پیروی از امیرالمومنین ولبیک گفتن به ندای نایب امام زمان (عج)در راهپیمایی حمایت از مظلوم شرکت میکنم هر مظلومی به ویژه برای تو دهنی به استکبار.ومعتقدم سکوت یعنی حمایت از ظلم وخداوند در قران ما رواز ان نهی کرده وفرمودندٍبه ستمکاران میل نکنیدکه اتش شما را بسوزاند.(هود113 )واین اتیش گرفتن تو خشم خدا جواب کسانی هست که میگن فلسطین کیلویی چنده.

میام توصحنه چون دوست ندارم ستمکاران رو با سکوتم یاری کنم پس فریاد میزنم از استکبار متنفرم .

هرکدومتون موافقید تو راهپیایی هم دیگه رو میبینیم.

نظراتتون کمکمون میکنه دریغ نکنید

 

 

 

 

 

 

                                         


[ پنج شنبه 90/6/3 ] [ 4:19 عصر ] [ سجاد ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب





Powered by WebGozar



بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 53135