سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با ما و اندیشه
آخرین مطالب
لینک دوستان

هر تهیه کننده و کارگردانی که این برنامه را ساخته ، ما برا ی او استغفار می کنیم . حتی اگر برادر من هم این کار را کرده باشد باید توبیخ بشود . این درست نیست که در ماه مبارک رمضان گناه کبیره ی قطعی انجام بشود. آیه صریح در مورد مسخره کردن داریم که همدیگر را مسخره نکنید . پیامبر می فرماید : گناه را تحقیر بکنید نه گناهکار را . یعنی بین ذات و فعل طرف یک فاصله بیندازید. بفرض کسانی را که می خواهیم سر به سر آنها بگذاریم خطا کرده اند ، خطای او را بد بدانید ، چشم چرانی بد است ، عصبانیت بد است ولی شخص عصبانی را بد ندانید . مقام معظم رهبری گفتند : کسی که جرمش ثابت نشده است نباید اسم او را ببرید . حتی اگر جرم او هم ثابت شده ، در دین نداریم که باید اسم او را ببریم . فرد خطاکار توبیخ می شود و جزای آنرا هم می بیند . کارهای خوب صدا و سیما در بعضی از بخش ها بخاطر این گونه برنامه ها دارد خنثی می شود. مثلا ما می گوییم که قوام خانواده به این است که مرد به همسر محبت کند و زن از مرد اطاعت کند. گاهی در برنامه ها این قصه اتفاق نمی افتد . زندگی اولاد این است که ادب و احترام در مقابل پدر و مادر داشته باشد. ولی در بعضی از فیلم ها و سریال ها این اتفاق نمی افتد . آیا ما می توانیم با گناه ، ادخال سرور بکنیم ؟ ما می توانیم یک لطیفه بگوییم و بدی را تمسخر بکنیم . مثلا ما می توانیم تکبر را در شخصی به نمایش در بیاوریم و تکبر را به استهزاء بکشانیم ولی نمی توانیم آن فرد را مسخره کنیم . گناه غیبت ، تمسخر و مردم آزاری دو تا گناه است . یکی حق الناس است و یکی حق الله است . من نمی توانم به کسی اجازه بدهم که در تلویزیون ادای من را در بیاورد . چون حق الله است . من از طرف خدا نمی توانم به کسی مجوز گناه بدهم . خدا گفته دروغ در جایی جایز است که جان یک انسان در خطر است . ولی من نمی توانم برای هزارتومان دروغ بگویم و اسم آنرا دروغ مصلحتی بگذارم . مثلا فرد اجازه می دهد که پشت سر او غیبت کنیم ، پس خدا چه ؟ باید جلوی اینگونه برنامه ها گرفته بشود. در شأن صدا و سیمای نیست که به خاطر خنداندن مردم ، گناه بکنند .

این مطالبی است که کارشناس برنامه سمت خدا در جواب سوال بیننده ای میدهد که از مسخره کردن اشخاص دربرنامه های صداوسیما گله میکند شاید شما هم متوجه شده باشید که کدام برنامه است اره برنامه خنده بازار که به مناسبت ماه رمضان پخش میشود و تا بحال پربیننده ترین برنامه ماه رمضان شناخته شده برنامه ای که در آن فقط با جابجا کردن چند حرف از اسامی که بینننده سریع متوجه شخصیت اصلی میشه به بهانه ی طنز و نقد مورد تمسخر قرار میده

حالا چرا من دارم این مطالب رومییگم، خودم بیننده این برنامه بودم اما از زمانی که این نقد رو شنیدم برام سوال شده که آیا واقعا اشکال داشته یا نداشته نه برای سازننده بلکه برای من بیننده که شریک شدم باسازننده در گناهی که بهش وارد (نمیگم قعطی گناه کرده)که اگر چنین باشه حکم شرعی من روزه دار درقبال روزه ام که این برنامه رو دیدم چیه ؟ ووو(شما بخوان حدیث مفصل )

من میخواستم این مطلب رو با استفتاء مراجع بیان کنم که هنوز جواب استفتاء نیامده برای همین فرصت رو غنمیت شمردم و خواستم قبل اینکه حکم رو بیارم به خودم و شما این فرصت رو بدم که کمی درموردش اندیشه کنیم .

من بیشتر از این درموردش حرف نمیزنم و حکم هم نمیدم.تا خود شما درموردش اندیشه کنی،سوال کنی ،نتیجه بگیری و ما رو از اندیشه خودتون مطلع کنید.

حتما اندیشه خود رو بیان کنید .


[ سه شنبه 90/6/1 ] [ 10:18 صبح ] [ محمد ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب





Powered by WebGozar



بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 7
کل بازدیدها: 53200