سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با ما و اندیشه
آخرین مطالب
لینک دوستان

انتظار یعنی قانع نشدن، قبول نکردن وضع موجود زندگی انسان و تلاش برای رسیدن به وضع مطلوب که مسلم است که این وضع مطلوب با دست قدرتمند ولی خدا حضرت حجت ابن الحسن – امام زمان  عج - تحقق پیدا خواهد کرد.باید خود را به عنوان یک سرباز، به عنوان یک انسانی که حاضر است برای این چنین شرایطی مجاهدت کند آماده کنیم.انتظار فرج معنایش این نیست که انسان بنشیند، دست به هیچ کاری نزند، هیچ اصلاحی را وجهه همت خود نکند، صرفا دل خوش کند به این که ما منتظر امام زمان علیه السلام هستیم. این که انتظار نیست.  انتظار چیست. انتظار دست قاهر قدرتمند الهی ملکوتی است که باید بیاید به وسیله خود همین انسانها، با کمک همین انسانها، سیطره ظلم را از بین ببرد و حق را غالب کند و عدل را در زندگی مردم حاکم کند و پرچم توحید را بلند کند، انسانها را بنده واقعی خدا بکند. آماده باید بود برای این کار.

اینها گزیده ای از سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد انتظار بود،در کتابها هم که جستجو میکنیم در مورد مفهوم انتظار نوشتند:"انتظار"معمولا به حالت کسی گفته میشود که از وضع موجود ناراحت است و برای ایجاد وضع بهتری تلاش میکند.بنا بر این مساله انتظار حکومت عدل و عدالت مهدی(عج)و قیام حضرت از دو عنصر تشکیل شده.عنصر نفی و عنصر اثبات عنصر نفی همان راضی نبودن به وضع کنونی و موجود است و عنصر اثبات یعنی خواهان وضع بهتر بودن .اگر این دو جنبه در روح انسان به صورت ریشه دار حلول کند سرچشمه دو رشته از اعمال دامنه دار در انسان میشود.

این دو رشته از اعمال عبارت اند از ترک هر گونه همکاری و همماهنگی با عوامل ظلم و فساد و حتی مبارزه با انها و دیگر اینکه خود سازی و خود یاری و جلب امادگیهای روحی،مادی و معنوی برای شکل گرفتن ان حکومت واحد جهانی و مردمی...انشاالله

منتظران ظهور

تقصیر من است،اینکه کم می آیی

هر گاه شدم اسیر غم می آیی

این جمعه و جمعه های دیگر حرف است

ادم بشوم سه شنبه هم می آیی

امام زمان حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف  میفرمایند:

اگر شیعیان ما ـ که خداوند آنها را به طاعت و بندگى خویش موفّق بدارد ـ در وفاى به عهد و پیمان الهى اتّحاد و اتّفاق مى داشتند و عهد و پیمان را محترم مى شمردند، سعادت دیدار ما به تأخیر نمى افتاد و زودتر به سعادت دیدار ما نائل مى شدند.

انشاالله که ما منتظران واقعی حضرت باشیم...التماس دعا برای فرج  .

 

 


[ سه شنبه 90/6/15 ] [ 10:50 عصر ] [ محمدحسین ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب





Powered by WebGozar



بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 5
کل بازدیدها: 53183