سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با ما و اندیشه
آخرین مطالب
لینک دوستان

 

سلام
خوبی؟ ... خسته ام از «خوبیم و جز دوری تو ملالی نیست». خسته ام از نامه های «اینجا هوا خوبست و ...»یا «خبرت دهم، اسماعیل دانشگاه قبول شد ..
عادت کرده ایم که بگوییم منتظریم. عادت کرده ایم بعد از هر صلواتمان بگوییم: «... وَ عَجِّل فَرَجَهُم» یا این که بعد از هر نماز دعای فرج را بخوانیم. حتی از روی عادت برای سلامتی امام زمان (عج) صلوات نذر می کنیم. به نبودنش، به نیامدنش، به انتظارمان عادت کرده ایم.
آن قدر در این آخرالزمان در فتنه غرق شده ایم که یادمان رفته مدینه فاضله یعنی چه؟ انگار عادتمان شده که هر روز، خبر یک قتل، یک تصادف مرگبار یا یک سرقت را بشنویم. مثل این که اگر پنج شنبه ها منتظر نباشیم، یکی از کارهای روزمره مان را انجام نداده ایم. یا فکر می کنیم اگر صبحهای جمعه در مراسم دعای ندبه شرکت نکنیم، از دوستانمان عقب مانده ایم. آخرین باری که صبح جمعه بیدار شدیم و از این که «او» نیامده بود، دلمان گرفت؛ کی بود؟ عزیزی می گفت: «خیلی وقتها منتظریم. منتظر تلفن کسی که دوستش داریم، یا نامه ای که باید می رسیده و نرسیده؛ یا کسی که باید می آمده. چندبار از این دست انتظارها برای آن کسی که مدعی انتظارش هستیم، داشته ایم؟ ... یک جای کار می لنگد.» راست می گفت. یک جای کار می لنگد ...
چند روز قبل، مرد نابینایی را دیدم که کنار خیابان ایستاده بود. نه به ماشینهایی که برایش بوق می زدند توجه می کرد، نه به آدمهایی که مدام به او تنه می زدند. پسرکی کنارش ایستاد. زیر گوش پیرمرد چیزی گفت و او سرش را به علامت جواب مثبت تکان داد. و بعد، پسرک با نرمی زیر بازوی پیرمرد را گرفت تا او را از خیابان بگذراند. به وسط خیابان که رسیده بودند، دیدم لبهای پسرک مدام تکان می خورد و بر لبهای پیرمرد هم لبخندی نشسته. خیابان شلوغ بود و چند دقیقه ای طول کشید تا از عرض آن گذشتند. و در این مدت پیرمرد و پسرک جوان با هم صحبت می کردند و می خندیدند. به سمت دیگر خیابان که رسیدند، پیرمرد دست پسر را از بازویش جدا کرد و به سرعت به سمت لبهایش برد و بوسید ... پسرک مات و مبهوت به پیرمرد که عصازنان دور می شد، خیره شده بود ...
من هم مات شده بودم. پس از چند لحظه ای که به جای خالی پیرمرد خیره شده بودم، به خودم آمدم. صدای بوق ماشینها و همهمه مردم، به من فهماند که در دنیای بی رحم این زمانه، پیرمردی دست عاطفه فراموش شده بشری را بوسیده، دست کمک به همنوع، دست «بنی آدم اعضای یکدیگرند» را ...
می بینی چقدر در آخرالزمان غرق شده ایم؟ از این روزهای روز مرگی، از روزهایی که با دیروز و فردایمان تفاوتی ندارند، خسته ام ...
چند وقت قبل - جایت خالی - میهمان امام رضا (ع) بودم. یکی از شبها، با حال و هوای غریبی، گیج و منگ، تن به سینه سرد دیوار داده، به ضریح چشم دوخته بودم. دختری کنارم نشسته بود. چادرش را تا روی صورت کشیده بود و با خود زمزمه می کرد: «یا وجیهاً عنداللّه، إشفع لنا عنداللّه» یک نفر بلندبلند صلوات می فرستاد و کسی آن طرف تر خوابیده بود... از سمت دیگر ضریح، حدود 20 جوان، در حالی که هر کدام گل سرخی در دست داشتند و منظم و عاشق به سمت ضریح حرکت می کردند، یکصدا شروع به خواندن کردند:
«ای خدای من اومدم دعا کنم
از ته دلم تو رو صدا کنم
ای خدا منم دارم در می زنم
یه شب اومدم به تو سر بزنم
...»
با همین نوای دلنشین تا نزدیک ضریح آمدند و ایستادند؛ دست بر سینه و سرشار از حس احترام:
«... اومدم امشبو منت بکشم
چه کنم، خیلی خجالت می کشم
همیشه کرامت از بزرگ تر است
پیش تو دست پر اومدن خطاست.
»
همه آدمها می گریستند، همه آنهایی که خواب بودند و یا بیدار ...»
تضرع عاشقانه شان که به پایان رسید، گلهایشان را به ضریح هدیه دادند و رو به قبله، با دستانی سوی آسمان رفته، نشستند: »اللَّهُمَّ کن لولیّک الحجةبن الحسن ...«
نمی دانم چرا نام زیبایش، گونه هایم را نیلوفری کرد ... دعای فرج که تمام شد، برخاستند و با بغضی غریب شروع به زمزمه کردند:
اباصالح! التماس دعا هر کجا رفتی یاد ما هم باش!
نجف رفتی، کاظمین رفتی، کربلا رفتی، یاد ما هم باش!
مدینه رفتی به پابوس قبر پیغمبر، مادرت زهرا ...

و دور شدند. ناخودآگاه نیم خیز شدم. می خواستم دنبالشان بروم، بگویم: «ببخشید آقای محترم! شما یک مرد میانسال را ندیدید؟ می گویند نشانش یک خال هاشمی است و یک شال سبز. شنیده ام مانند جدش، یتیمان را از محبت سیراب می کند و همچون سیدالشهدا، مظلومان را از عدالت. همانی که همه آدمها، همه ادیان، موعود می نامندش...
ببخشید ! شما محبوب مرا ندیده اید؟»                       منبع:سایت تبیان

التماس دعا برای فرج


[ جمعه 90/7/1 ] [ 11:54 صبح ] [ محمد ] [ نظرات () ]

 

برای تعجیل فرج بسیار دعا کنید،چراکه فرج شما در فرج من است.  امام زمان(عج)


دعا کردن برای فرج آثار و برکات بسیاری دارد از جمله :جلو افتادن وقت ظهور،ایمنی از دام های شیطان ، نجات از هلاک در فتنه های آخرالزمان،دعای امام در حق دعاکننده ، وسعت روزی و دوری از فقر،ثواب خونخواهی امام حسین (ع)،رجعت در زمان ظهور حضرت و....اما مهمترین اثر این دعا گشایش در امور دعا کننده با فرج امام است به این معنا که با دعا کردن برای فرج تمامی دعاها و ارزوهای دعا کننده خواسته میشود چون اجابت آنان در گروی فرج امام است .بسیاری از مشکلات ما یا شاید تمام مشکلات ما به خاطر غیبت است لذا با حضور امام تمامی آنان رفع میشود .

«التماس دعا» جمله ایست که بسیار بکار می بریم تا به واسطه ی دعای دیگران در کارمان گشایشی شود و مشکلمان رفع شود. پس چه خوبه با اضافه کردن «برای فرج»به این جمله و بیان کردن التماس دعا برای فرج چه به زبان و چه به نوشتن در نامه ها یا دیگر نوشته هایمان خصوصا شما دوست عزیز در وبلاگتان خواستار رفع مشکلاتمان به واسطه ی دعا کردن برای فرج مولایمان امام زمان(عج) باشیم تا دیگر آثار این عمل نیز شامل حالمان شود .

کمترین اثر این عمل یاد آوری وجود نازنین امام زمان(عج) است ،هم برای خودمان هم برای دیگران، و میتوانیم مطمئن باشیم در روز حتما از امامان یاد میکنیم و دیگر نیاز نیست تا شعر آغاسی یا ترانه ای در روز جمعه فقط یادآور وجود امامی باشد که هر شب در قنوت نمازش تمامی شیعیانش رو دعا میکند.- حتی اشخاصی مثل من که سراپا گناهم –

برای اینکه مطلب کوتاه باشه و خواننده رغبت به مطالعه داشته باشه فقط اشاره کردم و زیاد توضیح ندادم .دوست دارم خودشما بیشتر به این موضوع فکر کنید و اندیشه داشته باشید و اگر نکته ای هست برایمان بیان کنید.امیدوارم این مطلب مقبول شما باشد و تاثیر آن را در پیام ها و نوشته های شما ببینم.

تا اینجا همه حرف بود و همه ی ما می دونیم با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمی شود پس نیاز به عمل است. پس در قنوت نمازمان «اللهم عجل لولیک الفرج» را فراموش نکنیم.                                                         

       التماس دعا برای فرج 


[ شنبه 90/6/26 ] [ 4:41 عصر ] [ محمد ] [ نظرات () ]

امام صادق(ع):هرکس پس از نماز صبح و نماز ظهر بگوید«اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم»نخواهد مرد تا آن که قائم آل محمد(ع) را درک نماید.             بحارالانوارج 86ص 77

ذکر صلوات بر محمد و آل محمد علیهم السلام ،دارای آثار وضعی  در وجود آدمی است . این آثار و برکات پرشمار خلاصه وار عبارتند از:حسن خلق،طهارت و نورانیت روحی،پاکی از رذایل اخلاقی،آراستگی به فضایل اخلاقی،آمرزش گناهان،قبولی اعمال،استجابت دعا.

صلوات اگربه همراه «وعجل فرجهم»گفته شود ،لیاقت،طهارت،نورانیت و سعه وجودی لازم برای دیدار و یاری امام زمان(عج)را در وجود فرستنده صلوات فراهم می آورد و به توصیه بزرگان ،مناسب است که هر روز 110 مرتبه صلوات به همراه «وعجل فرجهم و فرجنا بهم»به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عج)فرستاده شود.

جوانی از حضرت آیت الله بهجت تقاضا کرده است که این حقیر مشتاق زیارت امام عصر (عج)می باشم از حضرت عالی تقاضا دارم که مرا دعا کنید تا به این سعادت نایل شوم .آن بزرگوار در پاسخ فرموده اند:«زیاد صلوات اهدای وجود مقدسش نمایید،مقرون با دعای تعجیل فرجش و زیاد به مسجد جمکران مشرف شوید با ادای نمازهایش».

منبع :بسوی ظهور                                                                             التماس دعا برای فرج


[ شنبه 90/6/26 ] [ 10:37 صبح ] [ محمد ] [ نظرات () ]

از آنجایی که بعضی از مردم اهل حساب وکتابند،خوب است یک حساب وکتاب ساده برای پاسخ به این سوال داشته باشیم «درسال چقدر برای نماز و دعا وقت صرف میکنیم؟»

نماز:اگر هر یک رکعت ما 1،5طول بکشد،در روز با اضافه کردن تعقیبات 35دقیقه میشود،که در طول سال 12600دقیقه یعنی حدود 9 روز را به خود اختصاص می دهد!.

دعا:اگر ماهی یک دعای کمیل یک ساعتی،یک زیارت عاشورای 30دقیقه ای،و یک دعای توسل 30دقیقه ای داشته باشیم در یک ماه تنها 2ساعت را به دعا اختصاص داده ایم در سال تنها 24 ساعت یعنی یک روز را از ما خواهد گرفت . حال اگر روزی یک دعای فرج یک دقیقه ای و 14 صلوات یک دقیقه ای برای سلامتی امام زمان داشته باشیم ،در ماه تنها یک ساعت زمان صرف کرده ایم که یک سال آن تنها نیمی از روز ما را خواهد گرفت . موارد پیش بینی نشده  را هم به این اعداد و ارقام اضافه کنید. ایا شما در سال بیش از 15 روز برای نماز و دعا وقت می گذارید؟!.

التماس دعا برای فرج


[ سه شنبه 90/6/22 ] [ 3:3 عصر ] [ محمد ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب





Powered by WebGozar



بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 0
کل بازدیدها: 53139