سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با ما و اندیشه
آخرین مطالب
لینک دوستان

باسلام خدمت شما اندیشمندان

میخواستم یه خبر داغ ودسته اول بهتون بدم!!!

واون اینکه داره سر تون کلاه میره عجله نکنید الان بهتون میگم چه جوری.یادتونه چند وقت پیش یه طرحی رو میخواستن اجرا کنند پشت سر هم بیانیه میدادن که ای وای این جور شده اونجور شده.باید این کارو بکنیم این کارو نکنیم حواسمون هست که دیگه حواسمون نیست و فقط ذهنمون رفته روی جلد اجناس که نکنه دوباره گرون شده باشندو هروقت از در نانوایی رد میشیم گردنمونو کج میکنیم ببینیم امروز نرخ نان چنده!

اره گرونی حواسمونو پرت کرده یادمون رفته بابا یه مسائل مهمتری هم هست کسی میدونه حجاب بنده خدا کجاست؟الان میگم ؛ ؛ایشون از بس که بهش بی توجهی شد نه اینکه بنده خداهم حساس رفت تو کما!بالا غیرتا ما کدوممون یه بار یه جعبه شیرینی گرفتیم بریم عیادتش بابا بیخیالِ شیرینی ؛دست خالی هم سری بهش نزدیم دم هممون گرم گرم.شاید تقصیر ما نباشه چرا گیر بیخود میدی وقتی صدا سیما کاری نمیکنه که هیچ، بی حجابی رو هم خواه ناخواه ترویج میده ما چه کار کنیم به عنوان نمونه تو اخبار بانوان بر میداره میگه زنان ودختران ایرانی با حجاب اسلامی در فلان مسابقات شرکت کردن وقتی تصویرشو میبینی شاخ در میاری که از کی تابه حال این شده حجاب اسلامی ونویسنده وگوینده اخبار ورزشی شدن عالم دینی به حق چیزهای نشنیده!!!

حالا اگه جرات داری به یکی بگی این حجاب اسلامی نیست حجاب اسلام امریکاییست میگه تو دیگه چی میگی صدا وسیما جمهوری اسلامی این جور میگه تو دیگه چی میگی ؟حالا <گِل بیار اشترو درست کن> اگه تونستی یه خبری بده که ماهم خیلی گِل داریم.حالا متوجه شدید دارن ما رو سرگرم چی میکنند تا از چی باز بمونیم.

دخترکی میگفت؛جواهر فروش رابه خاطر مخفی کردن جواهراتش از دست سارقان مواخذه نمیکنند.

من یه حرف دارم واون اینکه گرانی وارزانی هر چی باشه تموم میشه میره انچه میمونه ارزش خودمونه بیاییم ارزشمند زندگی کنیم.

از نظراتون استفاده میکنیم.اندیشمند باشید


[ چهارشنبه 91/4/7 ] [ 12:36 عصر ] [ سجاد ] [ نظرات () ]

از انتقاد بیجا، سرزنش مدام و گله و شکایت بپرهیز.

در ارزیابی خود صادق و بی ریا باش.

دیگران را دوست بدار و به آنها علاقه مند شو.

خواسته های دیگران را درک کن.

همیشه لبخند را زینت چهره ی خود کن .

به خاطر داشته باش نام هر شخصی زیباترین کلمه درقاموس اوست؛ پس دیگران رابه نام صدا بزن و احساس نزدیکی کن.

اگر خطایی از تو سر زد، با قاطعیت به آن اعتراف به عقاید دیگران احترام بگذار واعتماد به نفس داشته باش و بدان که انسان جایز الخطاست.

اجازه بده همیشه دیگران بیش از تو صحبت کنند.


[ سه شنبه 91/4/6 ] [ 10:5 صبح ] [ محمد ] [ نظرات () ]

پادشاهی پس از اینکه بیمار شد گفت: نصف قلمرو پادشاهی‌ام را به کسی می‌دهم که بتواند مرا معالجه کند.
تمام آدم‌های دانا دور هم جمع شدند تا ببیند چطور می شود شاه را معالجه کرد، اما هیچ یک ندانست.
تنها یکی از مردان دانا گفت: فکر کنم می‌توانم شاه را معالجه کنم. اگر یک آدم خوشبخت را پیدا کنید، پیراهنش را بردارید و تن شاه کنید، شاه معالجه می شود.
شاه پیک‌هایش را برای پیدا کردن یک آدم خوشبخت فرستاد....

آنها در سرتاسر مملکت سفر کردند ولی نتوانستند آدم خوشبختی پیدا کنند. حتی یک نفر پیدا نشد که کاملا راضی باشد.
آن که ثروت داشت، بیمار بود. آن که سالم بود در فقر دست و پا میزد، یا اگر سالم و ثروتمند بود زن و زندگی بدی داشت. یا اگر فرزندی داشت، فرزندانش بد بودند. خلاصه هر آدمی چیزی داشت که از آن گله و شکایت کند.
آخرهای یک شب، پسر شاه از کنار کلبه‌ای محقر و فقیرانه رد میشد که شنید یک نفر دارد چیزهایی می‌گوید. شکر خدا که کارم را تمام کرده‌ام. سیر و پر غذا خورده‌ام و می‌توانم دراز بکشم و بخوابم! چه چیز دیگری می‌توانم بخواهم؟
پسر شاه خوشحال شد و دستور داد که پیراهن مرد را بگیرند و پیش شاه بیاورند و به مرد هم هر چقدر بخواهد بدهند.
پیک‌ها برای بیرون آوردن پیراهن مرد توی کلبه رفتند، اما مرد خوشبخت آن قدر فقیر بود که پیراهن نداشت!!!


[ یکشنبه 91/4/4 ] [ 9:36 صبح ] [ محمد ] [ نظرات () ]

حجاب‌ها و پرده‌ها مانع از شنوایی و دیدن حق است، مانع از فهم و ادراک حقایق و معارف و لذت بردن از آن‌هاست و این پرده‌ها انسان را محاصره کرده‌اند. این پرده‌ها باید پاره شوند. این پرده‌ها، پرده هوا و هوس است، پرده دلخواهی است اگر انسان دلخواهی و هوس خود را کنار بزند و دور بیندازد، همه کارهای او درست می‌شود، این هواها مانع از ادراک حقایق است. مانع از معرفت خداست. اگر هوا و هوس کنار رود، همه پرده‌ها و حجاب‌ها، از گوش و چشم و دل کنار می‌رود. اگر توجه به مادیات و بیچارگی نسبت به امور مادی از انسان گرفته شود، انسان خدا را می‌بیند، اجتماع، محله، دوست، شرق و غرب بهانه است. این‌ها موانع اصلی نیستند، انسان خود مانع و مانع تراش است و باید مرد خدا شود تا از خدا، خدا را بخواهد. اگر انسان نمی‌تواند با خدا سر و کار داشته باشد، لااقل با دوستان و خلفای خدا دوستی کند.


[ شنبه 91/4/3 ] [ 10:44 صبح ] [ محمد ] [ نظرات () ]

 

بعضی ها فکر میکنند که آدم ها توی قیافه هایشان زندگی میکنند،لذا هر روز خود را به یک تیپ و شکل در میاورند ،ولی آرامش پیدا نمیکنند .بعضی ها فکر میکنند که آدمها توی خانه هایشان زندگی میکنند ،لذا هر روز خانه های خود را به یک شکل و با یک دکور خاص در میاورند ،ولی باز آرامش پیدا نمیکنند.اینها در اشتباهند ،باید بدانند که آدمها توی دلهایشان زندگی میکنند نه توی قیافه ها و نه خانه ها.....

روز عاشورا سید الشهدا(علیه السلام)به خداوند چه فرموند؟

فرمود خدایا ما از تو ممنونیم که «جعلتُ لنا افئده»تو به دل دادی و ما را اهل دل کردی


[ پنج شنبه 91/4/1 ] [ 9:19 صبح ] [ محمد ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By WeblogSkin :.
درباره وبلاگ

موضوعات وب
امکانات وب





Powered by WebGozar



بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 6
کل بازدیدها: 53211